Klimmen, klauteren en eindigen met pizza in Odeceixe
Dag 5AfgerondLangste etappe van de reis

Klimmen, klauteren en eindigen met pizza in Odeceixe

📍

Start

Zambujeira do Mar

🏁

Einde

Odeceixe

🛏

Overnachting

Odeceixe

📏

Afstand

21 km

🥾

Type

Wandeling

🌡️

Weer

22°C · Bewolkt

Hoogtepunt

Mooie beklimmingen langs de stijle kliffen

Vandaag stond alweer onze vierde wandeldag van de Fisherman’s Trail op het programma. We verlieten vanochtend Zambujeira do Mar nadat we nog snel even hadden ontbeten. De koffers stonden weer klaar voor de taxichauffeur en daarna konden we op pad richting Odeceixe. De route begon nog rustig, dwars door Zambujeira zelf en langs de zee. Maar al snel werden we eraan herinnerd dat deze trail geen simpel kustwandelingetje is. We mochten meteen flink klimmen. En niet gewoon een trapje omhoog, maar echt goed opletten waar je je voeten neerzet terwijl je over rotsachtige stukken omhoog en omlaag gaat. Dat stevige klimwerk kwam vandaag meerdere keren terug. De afwisseling maakte deze etappe ontzettend leuk. We liepen stukken over het strand, zowel over hard als mul zand, een stukje door het bos en natuurlijk weer langs de indrukwekkende kliffen. Steeds opnieuw mooie uitzichten, stijgen, dalen en lekker actief bezig zijn. Alleen het laatste stuk was iets minder charmant. De laatste vier kilometer moesten we over asfalt lopen richting Odeceixe. Dat voelde na zo’n mooie route toch net wat minder bijzonder, maar goed, dat hoort er soms ook bij. Eenmaal aangekomen liepen we direct naar onze accommodatie. Daar werden we ontvangen door een superlief, klein oud vrouwtje. Ze was heel vriendelijk en wees ons enthousiast onze kamer die er prima uit zag. Na een welverdiende douche zijn we vanmiddag nog even het dorpje ingegaan. We hebben lekker op een terrasje gezeten, iets gedronken, een pizza gegeten en meteen weer wat water ingeslagen voor morgen. Dan lopen we van Odeceixe naar Aljezur. Volgens de planning zou dat een wandeling van 18,5 kilometer moeten zijn, goed voor zo’n vijf à zes uur onderweg. Qua afstand zal het waarschijnlijk een beetje vergelijkbaar zijn met vandaag. Nu nog even ontspannen en daarna lekker slapen.

Foto's van dag 5

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9
Foto 10
Foto 11
Foto 12
Foto 13
Foto 14
Foto 15

Hoe vond je deze dag?

Reacties

Nog geen reacties. Wees de eerste!

Laat een reactie achter