Dag 1AfgerondAankomst
Aankomst in Vila Nova de Milfontes
📍
Start
Luchthaven / treinstation
🏁
Einde
Vila Nova de Milfontes
🛏
Overnachting
Vila Nova de Milfontes
🥾
Type
Aankomstdag
🌡️
Weer
23°C · Bewolkt
Hoogtepunt
Eerste blik op de Atlantische Oceaan
Vandaag ging de wekker al vroeg, rond 2.45 uur. Om 05.00 uur waren we op het vliegveld in Eindhoven, waar we gelijk konden inchecken, ging allemaal super soepel. Ook het parkeren was ideaal op een parkeerplaats naast het vliegveld. Nog geen vijf minuten lopen en we stonden al bij de incheckbalie.
We hebben nog even iets gegeten, ook al hadden we even onze bedenkingen wat betreft ontbijten om 5.30 uur. Het vliegtuig vertrok netjes op tijd en om 9.00 uur (Portugese tijd, een uur vroeger dan in Nederland) stonden we al in Faro.
Daar hebben we de koffers van de band gehaald, we hadden ze al snel te pakken. Helaas heeft één van onze koffers de reis niet zonder kleerscheuren gemaakt, maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna liepen we richting de uitgang en daar stond onze taxichauffeuse al klaar met onze namen op een bordje. Echt super geregeld!
De chauffeuse heeft ons naar Vila Nova de Milfontes gereden, een rit van ongeveer 1 uur en 50 minuten. Prima te doen en de stoelen zaten net een tikkeltje beter dan de vliegtuigstoelen. Onze chauffeuse was duidelijk gewend om over al die kleine weggetjes te rijden. Af en toe moesten we wel goed voor ons blijven kijken, anders werden we er echt een beetje misselijk van. Maar verder reed ze prima en heeft ze ons veilig naar het hotel gebracht.
We waren allebei best moe, want eigenlijk hadden we nauwelijks geslapen. Eenmaal aangekomen bij het hotel konden we helaas nog niet inchecken, omdat dat pas vanaf 16.00 uur mogelijk was. Wij waren er al om 12.00 uur. Daarom zijn we eerst maar aan sightseeing gaan doen in het dorpje.
Het is echt een heel leuk klein plaatsje. We hebben wat winkeltjes bezocht en vrij makkelijk een nieuwe koffer gevonden bij een Chinese bazaar. Als de koffer de terugreis overleeft is het voldoende ;-). Daarna hebben we wat geluncht. Overigens zijn de prijzen hier echt een stuk lager dan in Nederland, dus Portugal is nog steeds goed betaalbaar. We hebben met z’n tweeën geluncht voor ongeveer tien euro — wel gewoon vanuit de supermarkt trouwens.
Daarna zijn we teruggelopen richting het strand. Prachtig uitzicht hier. We hebben een strandbarretje opgezocht en daar eigenlijk de rest van de middag gezeten totdat we het hotel in konden. Heerlijk genoten van wijntjes en verse smoothies, ook goed betaalbaar met het uitzicht op zee, kitesurfers en windsurfers.
Ben was wel wat verbrand trouwens, dat terwijl we gewoon in de schaduw zaten. Maar het zonnetje is hier toch echt een stuk feller dan in ons koude kikkerlandje blijkbaar. Dus nu overal zonnebrand mee naartoe en morgen goed insmeren voor en tijdens de lange wandeltocht.
Na het bekijken van het dorpje en het relaxen konden we inchecken. Echt een mooi hotel, met uitzicht op zee.
Daar even wat uurtjes slaap bijgetankt, was ook nodig.
Aansluitend wat boodschappen gedaan voor morgen (brood, water en wat lekkers) zodat we daar klaar voor zijn.
In de avond hebben we nog lekker gegeten bij Tasca do Celso. Een restaurantje met authentiek Portugese gerechten, het was heerlijk!
Daarna toch echt tijd om te gaan slapen, op naar morgen: de eerste wandeling van 22 kilometer…
Foto's van dag 1
Hoe vond je deze dag?
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!